Tuesday, May 26, 2009

Macam Mane Bley Jadi Masscommers?


Mesti member2 aku ramai yang agak pelik, kenapa aku bley jadi Masscommers...
Yang tak pelik tu takpe lah... Ermmm.. Macam ne nak mula ek? Ok2....
Macam ni. Mula2 biasalah dari kecik2 lagi cita2 nak jadi Doktor.
Tapi ape boleh buat, impian budak2. Dah tu ble masuk sekolah menengah plak, da tuka. Nak jadi engineer..
Nak jadikan cite, ble masuk form 4 aku amek la aliran sains tulen. Nak try la kononnye.. Amek Addmath, Biology, Physics, Chemistry... Tapi.....
Ble dah blaja, mak! Susah nak mampos. Bukan tak boleh blaja, tapi dgn malas aku lagi, dgn byk main2.
Hmmm.. Nak jadi engineer ape kalau Addmath manjang je marks 20%,30%. Memang tak ar!
So, mule lah aku gelabah dok fikir, apelah nak jadi. Tapi ble dah memuhasabah diri, aku pun tgk2 result2 test.
Ble tgk2 blk. BM and BI bley tahan.. Aku pun carilah ape aku nak. Lame jugak aku fikir. Macam2 aku fikir.
Takkan nak jadi sasterawan plak, takkan nak jadi kerani... Hmmm.. Rupe2nya adeplak bidang kewartawanan.
So, start dari ctu aku buat buat keputusan muktamad nak jadi orang yang bekerja dgn media....
Boleh la.. Walaupun aku tak sehebat n sepandai kawan2 yang lain, tapi aku still ade semangat nak blaja lagi.
Atleast aku dapat certificate Diploma,Degree and Master. Jadilah.. Then teruskan aje..
Pendek kata Rezeki ade dimana-mana selagi kita tak putus2 berusaha.... Betol tak???
So, from that moment, aku dah pun blaja dalam jurusan Media yang diberi nama Komunikasi Dan Pengajian Media @ Communication and Media Studies @ Masscomm(Mass Communication)...

No comments:

Post a Comment